ترکیب رنگ لباس کودک ۲۰۲۳|راهنما ست کردن رنگ لباس کودک
تاریخ انتشار:
1401-11-03

ترکیب رنگ لباس کودک ۲۰۲۳

انتخاب رنگ لباس برای نوزاد و کودک در سنین مختلف رشد مهم است. چراکه این عامل تاثیری مستقیم بر روحیه کودک و شادابی و نشاط وی دارد. به طور کلی می‌توان رنگ‌ها را عناصر جذابی دانست که توجه کودکان به آن‌ها جلب شده و روحیات آن‌ها را شکل می‌دهد. انتخاب رنگ لباس بر خلق و خوی کودکان نیز اثرگذار است. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه ترکیب رنگ لباس کودک ۲۰۲۳ بپردازیم. پس اگر شما هم در این زمینه با دغدغه‌ای مواجه هستید با ما همراه باشید .

ترکیب رنگ لباس کودک

اگر تمایل به استفاده از بهترین ترکیب رنگ لباس کودک دارید می‌توانید رنگ‌های سبز، زرد، آبی کمرنگ، صورتی، قرمز و آبی و ... را برای این کار در نظر بگیرید. رنگ سبز و زرد در کنار یکدیگر جلوه‌ای جذاب خواهند داشت. 
این دو رنگ برای تمامی چهره‌ها مناسب بوده و یا پیش از انتخاب آن‌ها نیازی به توجه به جنسیت کودک ندارید. شما می‌توانید این دو رنگ را با تغییر تیرگی و روشنی برای انواع مختلف پوست‌ها فراهم کنید. مثلاً ممکن است کودک شما از پوست سبزه برخوردار باشد. 
در این صورت ترکیب رنگ لباس خردلی، خاکی و سبز تیره انتخابی مناسب است. در حالی که برای کودکان با پوست روشن‌تر می‌توانید لباس‌های با رنگ زرد روشن و سبز کم رنگ، آبی کمرنگ و یا صورتی را تهیه کنید. بهتر است کلیشه‌های قدیمی که صورتی برای دختران مناسب بوده و آبی رنگی پسرانه است را دور بریزید و با نگاهی جدید به این مسئله توجه کنید. 
رنگ‌های قرمز و آبی هم در کنار هم ستی مناسب و دوست داشتنی برای کودکان خواهند بود. اگر فرزند شما دختر است می‌توانید ترکیب دامن آبی با بلوز قرمز را برای او در نظر بگیرید و برای پسر بچه خود یک کت آبی و تیشرت قرمز خریداری کنید. برای خرید تیشرت دخترانه بچه گانه و خرید تیشرت پسرانه بچه گانه به لینک های مربوطه مراجعه نمایید.

ترکیب رنگ سفید و مشکی هم جذاب بوده و می‌تواند کودکان شما را شیک و منحصر به فرد سازد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید لاغر بودن و یا چاق بودن فرزند شما است. اگر کودک شما بسیار لاغر است نباید رنگ لباس‌های او تیره باشد. 
در واقع رنگ‌های روشن برای کودکان لاغر مناسب‌تر بوده و آن‌ها را توپرتر نشان خواهند داد. این حالت در کودکان تپل و یا چاق دقیقاً بر عکس است. پس اگر کودک شما چاق و یا توپر است لباس‌های او را از رنگ‌های تیره انتخاب کنید.
 

ترکیب رنگ لباس دختر بچه

ترکیب رنگ لباس دختر بچه در سنین مختلف، تنوع بسیار بالایی دارد. پس می‌توانید برای حضور فرزندتان در مراسم‌ها و مهمانی‌ها از ترکیب رنگ‌های گوناگون استفاده کنید. برای انتخاب لباس‌های با رنگ مناسب برای دختربچه‌ها علاوه بر توجه به رنگ پوست، به رنگ مو و یا رنگ چشم‌هایشان نیز توجه کنید. 
اگر دختر شما پوست روشنی دارد می‌توانید برای او از تمامی رنگ‌های شاد موجود در دنیا لباس فراهم کرده و یا تندترین طیف رنگی را برای وی خریداری کنید. این رنگ پوست با رنگ لباس سیاه، قرمز، سرمه‌ای، سرخابی، سبز یشمی و آبی کاربنی نیز تناسب قابل قبولی به وجود خواهد آورد. 
برای دختر بچه‌های با پوست‌های گندمی و یا خرمایی می‌توانید از رنگ‌های گرم و طیفی از رنگ‌های زرد و نارنجی استفاده کنید. برای کودکان با رنگ پوست سبزه رنگ‌های سرد روشن انتخاب مناسب‌تری هستند. اگر فرزند شما دارای پوست تیره است می‌توانید برای ترکیب رنگی لباس وی از رنگ‌های براق و روشن استفاده کنید .

ترکیب رنگ لباس پسر بچه

برای لباس پسر بچه‌ها می‌توانید از ترکیب رنگی مختلفی استفاده کنید. یکی از مهمترین این ترکیبات، ترکیب شلوار آبی با بلوز نارنجی است. حتی می‌توانید برای پسر بچه‌ها از لباس‌های با رنگ خنثی هم استفاده کنید. این رنگ‌ها در سال‌های اخیر رواج قابل توجهی پیدا کره‌اند. برای خرید انواع شلوار، خرید شلوار دخترانه بچه گانه ، خرید شلوار پسرانه بچه گانه به لینک های مربوطه مراجعه نمایید.
شما می‌توانید طیف وسیعی از لباس‌های مخصوص پسر بچه‌ها با رنگ‌های خاکستری، کاراملی، کرم، قهوه‌ای روشن و .. را در بازار مشاهده کنید. اگر احساس می‌کنید این رنگ‌ها فرزندتان را کمی بی روح نشان می‌دهند می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های تندتر و یا تیره‌تر ست کنید. 
مثلاً ترکیبی از رنگ زرشکی و رنگ کرم را در نظر بگیرید. می‌توانید برای پسر بچه خود یک بلوز و شلوار کرم و جلیقه زرشکی خریداری کنید. رنگ طوسی در کنار صورتی هم ترکیبی جالب توجه برای پسر بچه‌ها است. این رنگ را می‌توانید با صورتی روشن و یا حتی تیره ست کنید. 
ترکیب رنگ بنفش و مرجانی نیز برای پسر بچه‌ها مناسب است. به ویژه اینکه می‌توانید این دو رنگ را برای پسر بچه‌های با پوست‌های سبزه، سفید و یا حتی تیره مورد استفاده قرار دهید .

ترکیب رنگ لباس برای نوزاد

برای انتخاب و ترکیب رنگ لباس برای نوزاد با محدودیت مواجه نخواهید شد. شما می‌توانید از میان انواع رنگ‌ها، لباس‌های به رنگ خنثی را به همراه قرمز، زرد و ... مورد استفاده قرار دهید. برخی از رنگ‌های خنثی از قبیل مشکی، سفید، خاکستری، کرمی، برنزه و نقره‌ای نوزادان را زیباتر می‌کنند. 
برای اینکه نوزادان بی روح به نظر نرسند می‌توانید رنگ‌های خنثی را با رنگ صورتی و یا زرد مورد استفاده قرار دهید .

رنگ لباس برای نوزاد سبزه

انتخاب رنگ لباس برای نوزاد سبزه بسیار مهم است. چرا که باید لباسی را برای او خریداری کنید که با رنگ پوستش تطابق داشته باشد. شما می‌توانید از هر رنگی که ترجیح می‌دهید برای نوزاد خود لباس خریداری کنید. 
اما باز هم به تناژ رنگی پوست او بی توجه نباشید. برای کودکان با پوست سبزه و موهای مشکی و چشمهای تیره بهتر است از رنگ‌های قرمز و آبی آسمانی استفاده کنید که تناسب بالایی با رنگ پوست آن‌ها دارند.

روانشناسی رنگ لباس کودک

توجه به قوانین روانشناسی رنگ لباس کودک به شما کمک می‌کند تا رنگ‌هایی را برای لباس کودک خود انتخاب کنید که برای روحیه آن‌ها مناسب‌تر است. برای نمونه رنگ آبی به کودک حس آرامش و امنیت داده و یا خلاقیت او را برمی‌انگیزد. 
رنگ قرمز به او شور و هیجان داده و رنگ زرد را می‌توان رنگ روشن بینی به شمار آورد. رنگی که به تحریک کودکان منجر می‌گردد. رنگ سبز از دیدگاه روانشناسانه رنگ سلامتی و آرامش بوده و رنگ صورتی به کاهش ضربان قلب کودک کمک می‌کند. بنفش توجه کودکان را به خود جلب ساخته و نارنجی حافظه آن‌ها را برمی‌انگیزد .

رنگ‌های بچه گانه

رنگ‌های بچه گانه همان رنگ‌های متناسب با علائق کودکان هستند. این رنگ‌ها در حالت معمول رنگ‌های روشن بوده و یا حتی طیفی از رنگ‌های خنثی را دربرمی‌گیرند. 
رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای کودکان و نوزادان در سنین مختلف رشد است. استفاده از این رنگ حس امید و آرامش را به کودک ارائه می‌دهد. رنگ‌های قرمز، زرد، قهوه‌ای و نارنجی نیز مورد علاقه کودکان بوده و انرژی بالایی به آن‌ها می‌دهند. 
به ویژه قرمز که رنگ عشق و گرما بوده و به خوش بینی کمک می‌کند و می‌تواند قابلیت تعامل افراد را بالاتر ببرد. پس اگر کودکان شما کم حرف و یا کم رو هستند انتخاب رنگ لباس قرمز برای آن‌ها مناسب ترین گزینه است. چرا که این رنگ نقش موثری در قدرت بیان و برون ریزی احساسات دارد. 
رنگ‌های سرد نیز طیفی از رنگ‌های بنفش، آبی و سبز را در برگرفته و احساساتی خاص به فرزند شما منتقل خواهند کرد .

رنگ لباس مشترک نوزاد دختر و پسر

مناسب ترین رنگ لباس مشترک نوزاد دختر و پسر تا یک سالگی، رنگ‌ روشن مانند سفید است. از ۹ ماهگی به بعد می‌توانید برای فرزند پسر و یا دختر خود از رنگ لباس‌های نارنجی و قرمز استفاده کنید. چرا که نوزاد تازه متولد شده دید مناسبی نسبت به رنگ‌ها ندارد. 
اما به مرور زمان، رنگ‌ها را ادراک کرده و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد. اگر تمایل به انتخاب رنگ لباس مشترک نوزاد دختر و پسر دارید می‌توانید رنگ‌هایی مانند زرد، نارنجی، سبز، آبی، خاکستری، بنفش، قهوه‌ای و یا قرمز را برای این کار در نظر بگیرید .

رنگ قرمز برای نوزاد

رنگ قرمز برای نوزاد پس از ۴ ماهگی یکی از بهترین رنگ‌هاست. چرا که نوزاد در این بازه سنی از رنگ‌های گرم لذت می‌برد و قرمز یکی از رنگ‌های گرم و نشاط آفرین است. این رنگ سمبل قدرت بوده و به راحتی می‌تواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد. 
رنگ قرمز اشتهای کودک و یا نوزاد شما را نیز افزایش می‌دهد و یا جرات و جسارت وی را بالا می‌برد. نتایج بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند که کودکان در دوران شیرخوارگی به رنگ‌های آبی، قرمز، ارغوانی، نارنجی و ... تمایل بسیار بیشتری نسبت به رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای نشان می‌دهند. پس بهتر است رنگ لباس آن‌ها مطابق با درک و خواسته‌شان انتخاب شود.

رنگ لباس نوزاد دختر 

در انتخاب رنگ لباس نوزاد دختر و یا حتی پسر نباید خود را محدود به دو رنگ آبی و صورتی کنید. در واقع و علاوه بر رنگ صورتی، رنگ‌های دیگری هم هستند که می‌توانید آن‌ها را برای لباس نوزاد دختر خود در نظر بگیرید. 
از جمله این رنگ‌ها می‌توان به زرد، سفید، قهوه‌ای، سبز و نارنجی اشاره کرد. اگر می‌خواهید به قانون صورتی رنگ مناسب برای نوزاد و یا کودک دختر است، هم احترام بگذارید می‌توانید رنگ‌های دیگر را با لباس‌های به رنگ صورتی هماهنگ کنید. 
لباس‌های با رنگ زرد نیز به ویژه اگر ملایم و کمرنگ باشند برای کودکان و نوزادان دختر انتخاب مناسبی هستند. رنگ سبز را نیز می‌توانید برای نوزادان دختر به صورت کمرنگ و یا پاستلی به همراه زرد و یا سفید کمرنگ استفاده کنید. می‌توانید لباس نوزادان دختر را از رنگ نارنجی انتخاب نموده و یا این رنگ‌ها را با لباس‌های دیگر به رنگ آبی و یا صورتی ست کنید.

شما عزیزان می توانید برای خرید لباس بچه گانه با بهترین تنوع و کیفیت از طریق سایت نی نی لوس اقدام به خرید نمایید و در سریع ترین زمان ممکن لباس مورد نظر خود را دریافت نمایید. 

 


 

 

 

 

 

 


 


 

افزودن کامنت
نظر خود را ثبت کنید.