راهنما خرید لباس نوزاد|لباس مورد نیاز نوزاد
تاریخ انتشار:
1401-11-03

راهنما خرید لباس نوزاد

چه زمانی برای تولد نوزاد لباس بخریم؟ این سوالی است که بسیاری از والدین از خود می‌پرسند. آیا باید همه چیز را از قبل بخریم حتی اگر بیشتر از مقدار کافی داشته باشیم یا باید منتظر بمانیم تا نوزاد بیاید تا مطمئن شویم در انتخاب لباس اشتباه نخواهیم کرد؟ چندین گزینه در دسترس شماست و هیچ کدام بد نیستند. تهیه و خرید لباس نوزاد توسط همه افراد انجام می‌شود و بیش از هر چیز باید به شما اطمینان دهد تا با آرامش به آمدن کودک خود نزدیک می‌شوید. در این راهنما قصد داریم به شما کمک کنیم هنگام خرید لباس نوزاد بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

. سایز لباس نوزاد تازه متولد شده

آخرین سونوگرافی قد و وزن مورد انتظار نوزاد را به شما اطلاع می‌دهد. به عنوان مثال برای یک نوزاد کوچک به اندازه زمان تولد نیاز دارید. برای یک نوزاد بزرگتر و چاق، سایز 1 ماهه را در نظر بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که سایز تولد برای مدت بسیار کوتاهی پوشیده می‌شود. بنابراین خرید بیش از حد لباس در این سایز بی فایده است. کودک برای پوشیدن آنها وقت نخواهد داشت! هنگام خرید حتما به اندازه لباس دقت کنید زیرا ممکن است اطلاعات از یک علامت به علامت دیگر متفاوت باشد.


خرید لباس برای نوزاد تازه متولد شده

در شلوار کودک باید به اندازه کافی پوشک وجود داشته باشد تا مجبور نباشید هر روز لباس بشویید. همچنین باید برای حوادث کوچک روزمره (نشتی پوشک و ... ) پوشک اضافی تهیه کنید. اگر کودک شما در تابستان به دنیا بیاید، اغلب یک لباس می‌پوشد. در حالی که اگر در زمستان به دنیا بیاید، باید کمی‌لباس گرم بیشتر تهیه کرد. بنابراین به شما توصیه می‌شود به طور متوسط خرید کنید.
برای خرید لباس نوزاد باید چند قانون را بدانید. هر مادری نیز با توجه به دفعات شستن لباس‌ها خود را وفق می‌دهد. بسیاری نیز خود را با فصلی که کودک در آن می‌آید وفق می‌دهند. تنظیمات در طول زمان انجام می‌شود. استرس نداشته باشید!


درباره لباس نوزاد 

وقتی منتظر بچه هستید، سازماندهی خریدهایتان به سرعت می‌تواند وحشتناک باشد. قبل از رسیدن چه چیزی باید بخرید؟ چه زمانی آن را انجام دهیم؟ به طور کلی توصیه می‌شود تا بعد از سه ماهه دوم صبر کنید تا مطمئن شوید و برنامه ریزی برای نوزاد را شروع کنید. دوره ایده آل بین 5 تا  7  ماه است زیرا نه خیلی زود است و نه خیلی دیر. 
از یک طرف می‌دانیم که بچه به زودی به دنیا می‌آید و از طرف دیگر می‌بینیم که هنوز چند ماه فرصت داریم تا برای آمدن او آماده شویم. این مدت برای پیش‌بینی و تأمل زمانی را باقی می‌گذارد تا در مورد موارد مختلف یاد بگیرید. این مدت زمان خوبی است زیرا اگر بعداً شروع به خرید خود کنید، در صورت آمدن نوزاد نا به‌هنگام با خطر عدم آمادگی کافی مواجه خواهید شد. پس برای شروع خرید خود منتظر ماه هشتم نباشید!


لباس مناسب نوزاد

هر یک از والدین متفاوت است و هر کس سازمانی را انتخاب می‌کند که برای آنها مناسب‌تر است. برنامه ریزی از قبل یک جنبه اطمینان بخش دارد، شما برای استقبال از کودک احساس آمادگی می‌کنید و به همه چیز فکر کرده‌اید و یکی از مهم‌ترین مسائل هم لباس مناسب نوزاد شما است. این اجازه می‌دهد تا آرام‌تر پیش روید به خصوص برای والدینی که برای آنها فرزند اول است. اگر از خرید بیش از حد برای نوزاد می‌ترسید و ترجیح می‌دهید پس از به دنیا آمدن او انتخاب کنید، خرید بعد از به دنیا آمدن گزینه خوبی است.
یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، فصل‌ها و آب و هوا است. در واقع ما لباس نوزاد تابستانی را مانند نوزاد زمستانی نمی‌دانیم. برای لباس خواب، پنبه را در تابستان و مخملی را در بقیه سال ترجیح دهید. لوازم جانبی برای مقابله با سرما در زمستان ضروری خواهند بود: لباس‌های سرپوشیده یا پتوهای پشمی‌در مقابل قنداق و جلیقه ماکسی در تابستان که مناسب این فصل هستند.
هنگامی‌که نوزاد به دنیا می‌آید، ممکن است نگران باشید که در چند هفته اول خسته شوید و زمانی برای خرید ندارید، در این صورت بهتر است از قبل پیش بینی کنید. اما مراقب باشید که برای سایزهای بسیار کوچک ، به خصوص برای اندازه تولد (که معمولاً فقط برای چند هفته مناسب نوزادان است ) زیاد برنامه ریزی نکنید، زیرا آنها به سرعت رشد می‌کنند . هدایای دوستان یا خانواده نیز می‌تواند نیازهای شما را برای چند هفته اول پوشش دهد. 

لباس نوزاد شامل چه چیزهایی است 

•    شلوار: 3 یا 4 عدد در بدو تولد، نه بیشتر، زیرا کودک برای مدت طولانی آن را نمی‌پوشد.
•    لباس کامل: 3 یا 4 در بدو تولد
•    لباس فضای باز: ۲ یا ۳ عدد
•    جوراب: 5 جفت سایز یک ماهه

شما عزیزان می توانید برای خرید لباس نوزاد با بهترین تنوع و کیفیت و همچنین با بهترین قیمت  از طریق سایت نی نی لوس اقدام به خرید نمایید و در سریع ترین زمان ممکن لباس مورد نظر خود را دریافت نمایید. 


لباس‌هایی که برای نوزاد باید خرید

به عنوان یک قاعده کلی، لازم نیست قبل از آمدن نوزاد، همه لباس‌ها را برای او بخرید. شما هدایایی از عزیزان خود دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد کمد لباس خود را کامل کنید. همیشه می‌توانید یک لیست تولد به اطرافیان خود پیشنهاد دهید تا آنها بتوانند آنچه را که نیاز دارید یا آنچه را که از دست داده‌اید شناسایی کنند. یک لیست دقیق تولد تهیه کنید تا لباس‌ها و لوازم مورد علاقه خود را دریافت کنید. با این کار وسایل زیادی که برای شما مناسب نیستند و کودک شما نمی‌پوشد، در اختیار شما قرار نمی‌دهد. 
در مورد لباس‌های دست دوم هم فکر کنید، اگر عزیزانتان حتی خودتان قبلا بچه دار شده اید، احتمالاً می‌توانند به شما هدیه بدهند و این شما را از خرید همه لباس‌هایتان نجات می‌دهد. 

لباس مورد نیاز نوزاد

اگر نمی‌خواهید از قبل لباس نوزاد بخرید، باز هم باید حداقل برای زایمان و نیازهای ضروری کودک بعضی از موارد را فراهم کنید. برای زایمان، یک چمدان بارداری با تمام وسایل ضروری نوزاد در داخل آن را تهیه کنید. این تجهیزات نیز بعداً برای نیازهای او در خدمت شما خواهد بود. برای خواب کودک می‌توانید موارد زیر را فراهم کنید:
•    چند عدد شلوار و پیراهن ( برای مشاهده انواع مدل های شلوار و  خرید شلوار بچه گانه پسرانه و خرید شلوار بچه گانه دخترانه ، خرید شلوارک بچه گانه دخترانه، خرید شلوارک بچه گانه پسرانه  به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.) 
•    یک کیسه خواب 
•    چند مورد بادی
•    دستمال مرطوب قابل شستشو 
•    لباس حمام مخصوص
•    پوشک‌های قابل شستشو یا یکبار مصرف 
•    برای وعده غذایی پیش بند

 

جدول سایز لباس نوزاد
جدول سایز لباس نوزاد


انتظار برای خرید لباس به شما این امکان را می‌دهد که در مورد اندازه‌های انتخابی اشتباه نکنید. در واقع کودک به سرعت رشد می‌کند  و شما گاهی اوقات به اندازه بزرگتر خیلی سریع نیاز دارید. انتظار به شما این امکان را می‌دهد که مطابق با تکامل کودک خرید کنید و با رشد او سازگار شوید. اگر جنسيت نوزاد را تا زمان تولد مخفي نگه داشته‌ايد، مي توانيد براي اولين نيازها، محصولات بدون جنسیت را انتخاب کنيد.

خیلی اوقات سایز تولد برای 1 تا 2 هفته (یا اصلاً استفاده نمی‌شود!) پوشیده می‌شود. سایز 1 ماهه در واقع فقط برای حدود 3 هفته پوشیده می‌شود. بنابراین چیزهای زیادی برای خرید داشته باشید، اما نه بیش از حد!
برای افراد دوراندیش‌تر، خرید از قبل باعث می‌شود احساس آمادگی بهتری داشته باشید و استرس کمتری بکشید. اگر از عدم آمادگی کافی یا تمام شدن می‌ترسید، بهتر است خریدهای کودک خود را پیش بینی کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که قبل از آمدن نوزاد، در مورد آنچه می‌خواهید بخرید فکر کنید و وقت خود را صرف سرمایه‌گذاری در تجهیزات گران قیمت کنید (برخی از تجهیزات کودک می‌توانند بسیار گران باشند). بنابراین با برنامه ریزی از قبل، زمان برای تأمل باقی می‌گذارید.


 لباس نوزاد تازه متولد شده دختر


هنوز جنسیت فرزندتان را نمی‌دانید یا ترجیح می‌دهید سورپرایز را تا زمان تولد نگه دارید؟ این مشکلی نیست! هنوز هم می‌توانید برای او لباس بخرید. شما می‌توانید لباس‌های یونیسکس را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که اشتباه نمی‌کنید. در واقع شما حتی می‌توانید پس از زایمان نیز به خرید لباس نوزاد تازه متولد شده دختر بروید ولی تا قبل از آن هیچ چیز کاملا دقیق نیست.


لباس نوزاد تازه متولد شده پسر


با توجه به اینکه تا ماه‌های آخر نمی‌توان حدس زد که جنسیت نوزاد چیست بهتر است خرید را به این ماه‌ها موکول کنیم و اگر توانایی خرید مجدد را ندارید خرید لباس را به روزهای بعد از زایمان موکول کنید. در نتیجه خرید لباس نوزاد تازه متولد شده پسر در همه مغازه لباس کودک فروشی یافت می‌شود که با توجه به سایز نوزاد خود می‌توانید آن را تهیه کرده و به تن پسرتان بپوشانید.


نتیجه‌گیری


شاید از خودتان بپرسید که خرید لباس کودکم را از چه زمانی آغاز کنم؛ در جواب باید گفت هیچ قانون روشنی در مورد این موضوع وجود ندارد، هر طور که صلاح می‌دانید عمل کنید. مرسوم است که قبل از شروع به خرید لباس، منتظر  اکو دوم (5 ماهگی) باشید تا با اطمینان از جنسیت نوزاد اقدام به خرید کنید.
البته بعضی از لباس‌ها را می‌توانید بدون نگرانی تهیه کنید زیرا اغلب سفید یا خاکستری یا رنگ‌های مختلط هستند. از پیش‌بینی چند لباس خواب، کلاه و غیره با رنگ‌های ترکیبی نیز دریغ نکنید. تا هزینه‌های خود را در ماه‌های مختلف نیز تقسیم کنید. در نهایت، فراموش نکنید که کودک برای تولد هدایای زیادی از اطرافیانش خواهد داشت، اغلب در اندازه 3 ماهگی این اتفاق می‌افتد.

چه در ماه اول خرید کنید و چه در انتظار زایمان هستید، هیچ زمان درست یا نادرستی برای خرید لباس نوزاد وجود ندارد. برخی از همان ابتدا شکست می‌خورند در حالی که برخی دیگر که خرافی‌ترند، می‌خواهند برای فرافکنی خود تا زمان تولد صبر کنند. در هر صورت فرزند شما آن را از دست نخواهد داد، بنابراین بدون استرس،  از آن لذت ببرید!
 

افزودن کامنت
نظر خود را ثبت کنید.