نکات طلایی خرید لباس کودک
تاریخ انتشار:
1401-11-03

راهنما خرید لباس کودک

بر کسی پوشیده نیست که نوزادان سریع و بهتر است بگوییم خیلی سریع رشد می‌کنند! بنابراین آنها به طور مرتب کمد لباس خود را عوض می‌کنند و بودجه اختصاص یافته به آنها به مرور بالا می‌رود. طبق یک مطالعه اخیر، پوشاک کودکان دومین هزینه بزرگ خانوار است. از آنجایی که در اکثر خانواده‌ها برای این موضوع پس اندازی وجود ندارد، نکات خرید لباس کودک را برای شما بیان می‌کنیم تا خرید بهتری را تجربه کنید.

قبل از خرید صبر کنید تا نوزاد متولد شود

اشتباهی که بسیاری از والدین مرتکب می‌شوند خرید لباس نوزاد قبل از تولد است. برای همه والدین آینده طبیعی است که بی‌حوصله باشند، اما اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، توصیه می‌شود برای چند روز اول نوزاد چند لباس بخرید و منتظر بمانید تا الگوی کودک را هنگام تولد ببینید. این مورد برای این است که برخی از نوزادان کوچکتر یا بزرگتر از حد معمول هستند، بنابراین لباس نوزادان ممکن است مناسب آنها نباشد بنابراین کمی ‌بیشتر صبر کنید.

پیدا کردن لباس‌های کودک قیمت مناسب

با وضعیت حاکم در کشور زمان خوبی برای خرید لباس‌های ارزان قیمت نوزاد یا حتی اسباب بازی‌های معمولی‌تر است. کودکان نوپا با سرعت سرسام آوری رشد می‌کنند و لباس‌ها به کسری از چند روز برای او کوچک و کوتاه خواهد بود، پس به دنبال لباس‌های قیمت مناسب باشید و خود را گرفتار برندهای بسیار بزرگ گران قیمت نکنید.

شما عزیزان می توانید برای خرید لباس بچه گانه با بهترین تنوع و کیفیت و همچنین با بهترین قیمت  از طریق سایت نی نی لوس اقدام به خرید نمایید و در سریع ترین زمان ممکن لباس مورد نظر خود را دریافت نمایید. 

موارد لازم را فهرست کنید


لیستی از لباس‌های لازم برای نوزاد تهیه کنید تا بدانید چه خرید‌هایی را باید انجام دهید. اگر نوزادی در ماه تیر به دنیا بیاید، فوراً به یک لباس زمستانی نیازی نخواهد داشت و این زمانبندی خرید کمک می‌کند که بدانید لباس نوزاد را باید چه زمانی و چه تعداد بخرید.

مواد طبیعی را انتخاب کنید


مهم است که از مواد طبیعی مانند پنبه یا پشم استفاده کنید زیرا برخی از نوزادان مواد مصنوعی را به خوبی تحمل نمی‌کنند. آنها ترجیحاً لباس‌های ارگانیک را انتخاب می‌کنند که در آنها راحت هستند، به خصوص برای لباس‌هایی که پوست را لمس می‌کنند و باید گفت این نوع لباس‌ها بیشتر زیست محیطی هستند که بهتر است.
نوزاد به راحتی و ترجیحاً پارچه های طبیعی و نرم مانند پنبه برای لباس هایش را نیاز دارد، به ویژه آنهایی که مستقیماً با پوست ظریف او در تماس هستند. لباس های در تن، تی شرت و لباس زیر حتما باید جنس طبیعی و نرمی داشته باشد اما لباس بیرونی ممکن است الیاف دیگری را داشته باشد که مشکل‌ساز نخواهد شد.


در برخی موارد به دنبال برندها باشید

درست است که قیمت این لباس‌ها از لباس‌های کوچکی که در فروشگاه‌های ارزان قیمت می‌خرید بیشتر است اما عموماً کیفیت خوبی دارند و می‌توان آنها را برای مدت طولانی‌تری پوشید. ما همچنین می‌توانیم آنها را با قیمت مناسب تر بفروشیم. با این حال قیمت تضمینی برای دوام نیست. 
لباس‌های گران یا ارزان می‌توانند برای سلامتی کودک یا محیط زیست مضر باشند. به همین دلیل است که برندها باید بیشتر از قیمت، انتخاب را برای یافتن کیفیت در نظر بگیرند و این توسط شما قابل دریافت است.

راهنمای خرید لباس بچه گانه با کیفیت

در طول ماه اول زندگی، بیشتر نوزادان حدود 900 گرم وزن اضافه می‌کنند و 2.5 تا 3.8 سانتی متر طول دارند. بنابراین هنگام خرید لباس کودک، کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. مامان و بابا معمولاً همه لباس‌هایی را که در فروشگاه‌ها پیدا می‌کنند می‌خواهند زیرا طرح‌های زیبایی وجود دارد اما باید مراقب کیفت لباس باشند.
فقط لباس‌های سایز 0 (که معمولاً برای بچه‌های کوچک 50 سانتی‌متری یا کمتر هستند) خریداری نکنید، بلکه لباس‌هایی را که تا 3 ماهگی قابل پوشیدن هستند را هم نخرید. از این میان، تنها 6 یا 7 لباس را انتخاب کنید (یکی از آنها همان لباسی است که هنگام تولد نوزادتان بر تن او می‌پوشانید). بهتر است لباس‌های 3، 6 و 9 ماهه را برای خرید انتخاب کنید. نگران نباشید که مجبور باشید همه لوازم کودک را خودتان بخرید. در دوران بارداری یا هنگام تولد، از همه اطرافیانتان هدایایی دریافت خواهید کرد!


به فصل لباس مورد نظر اهمیت بدهید

مهم نیست که کودک شما در چه فصلی از سال متولد می‌شود، باید لباس‌های گرم برای سرما و لباس‌های سبک برای گرما بپوشد. نوزادان گرمای زیادی را از طریق پاها و سر خود از دست می‌دهند، بنابراین جوراب، کفش نرم، دستکش و کلاه برای پاییز و زمستان ضروری است. برای بهار و تابستان، لباس‌های نخی را انتخاب کنید که می‌توانند خنک باشند. قبل از پوشیدن لباس‌های جدید نوزاد، آنها را با مواد شوینده یا صابون‌های ضد حساسیت بشویید.


نکاتی درباره لباس پوشیدن کودکان

پوشیدن لباس‌های کودک به راحتی یکی از ضرورت‌هایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. این کار از گریه کودک شما که عموماً دوست ندارد لباس بپوشد یا درآورد، جلوگیری می‌کند. بنابراین در ماه‌های اول، لباس‌های بازتر را انتخاب کنید که روی سرش نمی‌رود. 
لباس علاوه بر اینکه باید برای کودک راحت باشد، باید برای والدین به راحتی پوشیده یا درآورده شود. در مراحل اول کودک خود مناسب‌ترین لباس‌ها لباس‌هایی هستند که بتوانید پوشک را بدون درآوردن تمام لباس‌ها عوض کنید. از لباس‌های دارای سوراخ دکمه یا روبان بپرهیزید، به‌ویژه زمانی که کودک شروع به چرخیدن یا خزیدن می‌کند، زیرا این وسایل می‌توانند حرکت را دشوار کرده یا حتی به دست‌ها آسیب بزنند. همچنین لباس زیر باید فاقد درز یا برچسب باشد که می تواند پوست را تحریک کند.

به نوع شستن لباس در زمان خرید توجه کنید

باز هم باید به پوست شکننده کودک فکر کنید. بنابراین هنگام شستن لباس‌هایش یک شوینده ملایم انتخاب کنید که باید عاری از مواد حساسیت زا باشد و کیفیت لباس باید به گونه‌ای باشد که از بین نرود. شستن با صابون راه حل خوبی است و برای حساس‌ترین پوست‌ها، یک شوینده بدون عطر توصیه می‌شود. شکل مواد شوینده هم خیلی مهم است، ترجیحاً از محصولات پودری استفاده شود که مواد آلرژی زا کمتری دارند.
قانون سوم این است که دوز مناسب شوینده را پیدا کنید. مقدار زیاد مواد شوینده ممکن است در الیاف لباس باقی بماند و در نتیجه پوست کودک شما را تحریک کند. اما اگر به اندازه کافی قرار ندهید، لباس‌ها به خوبی تمیز نمی‌شوند. همچنین باید به سختی آب توجه شود تا لباس خریداری شده از بین نرود: 
•    اگر بین 0 تا 15 درجه فارنهایت باشد، آب نرم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین می‌توانید مواد شوینده کمی ‌قرار دهید.
•    اگر بیش از 15 درجه فارنهایت باشد، گفته می‌شود که آب شما سخت است. توصیه می‌شود محصول شستشوی بیشتری اضافه کنید.
 

 

افزودن کامنت
نظر خود را ثبت کنید.