مدل لباس بچه گانه با پارچه مخمل کبریتی
تاریخ انتشار:
1403-04-16

لباس کبریتی بچه گانه 

یکی از محبوب¬ترین انواع پارچه برای تولید لباس بچه گانه، پارچه مخمل کبریتی است که به خصوص در فصول سرد، استفاده از آن بسیار رونق می¬یابد. لباس کبریتی بچه گانه در کنار نرمی و لطافت فراوان، ویژگی محافظت در برابر سرما را نیز دارد. ساخته شدن این پارچه¬ها از پنبه خالص، به ضد حساسیت بودنشان کمک می¬کند و در کنار لطافت و گرمی مطلوب، مخمل کبریتی را به عنوان یک جنس پارچه ایده¬آل برای انواع لباس کودک معرفی می¬کند. در این مطلب به معرفی انواع لباس بچه گانه با پارچه مخمل کبریتی در سایت نی نی لوس خواهیم پرداخت. 

پارچه مخمل کبریتی چیست؟

پارچه مخمل کبریتی که گاهی به آن پارچه کبریتی نیز گفته می شود، به گروهی از پارچه¬ها گفته می شود که جنسشان از مخمل است و مشخصه بارز آن¬ها، خطوط راه راه موازی و برجسته به هم چسبیده است. این پارچه با ضخامت¬های گوناگونی تولید می¬شود که انواع نازک آن برای تولید لباس¬های بهاره و انواع ضخیم آن برای تولید لباس¬ فصول سرد استفاده می¬شوند. نرمی و لطافت پارچه مخمل کبریتی باعث می¬شود که تن خوری بسیار محبوب و راحت داشته باشد. به علاوه به عنوان یک پارچه خوش دوخت، مورد پسند اغلب خیاط¬ها و تولیدی ها نیز هست. 

پارچه کبریتی از نظر تاریخی قدمتی بیش از حد تصور ما دارد. نخستین نشانه¬های تولید و استفاده از پارچه¬های مخمل کبریتی در دوره مصر باستان دیده شده است. پارچه¬هایی که در این دوران بافته می¬شده¬اند، به عنوان پارچه¬ای اشرافی برای خانواده فراعنه مورد استفاده قرار می¬گرفتند و آثار ¬آن در یافته¬های باستان شناسی به روشنی دیده می¬شود. تولید صنعتی این پارچه¬ها از قرن هجدهم و در شهر منچستر بریتانیا آغاز شد. سرمای سخت زمستان¬های منچستر، تولید کنندگان پیشگام عصر انقلاب صنعتی را بر آن داشت که پارچه¬ای ضخیم و در عین حال لطیف طراحی کنند که بتواند در عین گرمی، راحتی را نیز برای مشتریان فراهم آورد. به این ترتیب بود که پارچه مخمل کبریتی در عصر حاضر رواج یافت و هنوز هم در برخی از کشورهای اروپایی آن را با نام پارچه منچستر می¬شناسند. 

کاربردهای پارچه مخمل کبریتی

مخمل کبریتی، به دلیل تنوع در رنگ و طرح، برای لباس‌های مختلف کودکان در هر دو جنس دختر و پسر قابل استفاده است. به همین خاطر است که پارچه کبریتی کاربرد بسیاری در تولید البسه کودک دارد. از جمله مدل‌های محبوب لباس‌های مخمل کبریتی برای بچه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ست بلوز و شلوار:

این ست‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع موجود هستند و برای استفاده در فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب بوده و در کنار حفظ بدن در برابر سرما، نرمی و راحتی بسیاری را نیز برای کودکان به همراه می‌آورد. 

پیراهن:

پیراهن‌های مخمل کبریتی در مدل‌های مختلف ساده، یقه‌دار، کمرپیچ و... برای دختران موجود هستند و می‌توانند انتخابی شیک و دلنشین برای مهمانی‌ها و مجالس باشند. بر خلاف باور عمومی، این پیراهن‌های مخمل کبریتی تنها با طرح ساده پارچه تولید نمی‌شوند و طرح‌های متنوع بسیاری نیز دارند. 

سارافون:

سارافون‌های مخمل کبریتی در فصل پاییز و با جوراب شلواری و بلوز یقه‌دار، استایلی گرم و دوست‌داشتنی برای دختران ایجاد می‌کنند.

کت و شلوار:

کت و شلوارهای مخمل کبریتی برای کودکان، ظاهری شیک و کلاسیک به ارمغان می‌آورند و می‌توانند برای مجالس و یا استفاده روزمره استفاده شوند.

سویشرت مخمل کبریتی:

سویشرت‌های مخمل کبریتی، انتخابی گرم و راحت برای فصل زمستان هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای کودکان عرضه می‌شوند.

انواع تاپ و کراپ:

همیشه پارچه‌های کبریتی ضخیم و گرم نیستند. گاهی هم نازک و لطیف بافته می‌شوند تا در دوخت انواع تاپ و کراپ کبریتی مورد استفاده قرار بگیرند.

لباس مخمل کبریتی بچه گانه پسرانه:

مخمل کبریتی، برای لباس‌های پسرانه نیز کاربرد فراوانی دارد. از جمله مدل‌های محبوب لباس‌های مخمل کبریتی برای پسران می‌توان به مواردی مانند بلوز و شلوار، تی شرت و شلوار، شلوار خالی، تک کت کبریتی، کاپشن و سویشرت و مواردی از این دست اشاره کرد.

انواع لباس کبریتی بچه گانه

از انواع پارچه کبریتی انواع لباس کبریتی بچه گانه را تولید می کنند که تنوع بسیاری هم دارد. در اینجا قصد داریم برخی از انواع لباس کبریتی بچه گانه موجود در سایت نی نی لوس را به شما معرفی کنیم:

مدل لباس بچه گانه با پارچه مخمل کبریتی

لباس های بچه گانه با پارچه مخمل کبیرتی بسیار تنوع دارند. گاهی ممکن است یک پیراهن یا تاپ باشند و گاهی نیز یک شلوار یا دامن. حتی سویشرت و لباس¬های گرم¬تر نیز می¬توانند با این نوع پارچه طراحی شوند. به عنوان مثال به این سویشرت با پارچه مخمل کبریتی در سایت نی نی لوس نگاه کنید:

سویشرت کبریتی

پیراهن مخمل کبریتی دخترانه بچه گانه 

بر خلاف تصور عمومی، پیراهن هایی که با پارچه کبریتی تولید می¬شوند می¬توانند بسیار هم زیبا باشند. برای مثال به این پیراهن مخمل کبریتی با طرح آلبالو نگاه کنید که تا چه اندازه زیبا است:


 

مدل بلوز شلوار مخمل کبریتی بچه گانه 

یکی دیگر از انواع لباس¬هایی که با پارچه مخمل کبریتی تولید می شود، بلوز شلوار بچه گانه است که می تواند در فصول سرد، ناجی سلامت فرزندان شما باشد. به عنوان مثال این طرح زیبا از بلوز شلوار مخمل کبریتی بچه گانه زارا را نگاه کنید:


 

لباس مخمل کبریتی بچه گانه پسرانه 

یکی از مزایای دیگر پارچه مخمل این است که می¬توان از آن¬ها برای تولید البسه پسرانه نیز استفاده کرد. این البسه پسرانه همچنین ترندهای زیبایی هستند که همواره روی بورس هستند و از مد نمی افتند. به عنوان مثال به این لباس پسرانه مخمل کبریتی بچه گانه نگاه کنید:


 

پیراهن مخمل کبریتی بچه گانه 

پیراهن‌های مخمل کبریتی در هر حال زیبایی خاص خود را دارند. ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن که زیبایی و راحتی را تلفیق می‌کنند و می‌توانند محافظ خوبی در برابر سرما باشند. به عنوان مثال پیراهن مخمل کبریتی زیر را از سایت نی نی لوس مشاهده کنید که در عین سادگی تا چه اندازه برای یک دختر بچه زیبا است:


 

مدل شلوار مخمل کبریتی بچه گانه

حتی شلوارهای مخمل کبریتی نیز در راحتی و آسودگی بسیار، ظاهری زیبا و جذاب دارند. مدل‌های مختلفی از شلوار مخمل کبریتی بچه گانه در فروشگاه نی نی لوس وجود دارد که برخی برای خانه و برخی برای مهمانی‌ها مناسب هستند. برای مثال، یکی از شلوارهای مخمل کبریتی بچه گانه سایت را مشاهده کنید که برای سنین 2 تا 9 سال مناسب است:

 

نکاتی در مورد انتخاب و ست کردن لباس‌های مخمل کبریتی بچه گانه

خرید لباس های مخمل کبریتی یک خرید ایده‌آل و مطلوب اما در عین حال چالش برانگیز است. تنوع مدل‌های موجود، نحوه ست کردن آن با دیگر اجزای استایل کودک، انتخاب بهترین رنگ متناسب با فصل و سلیقه کودک و... همگی از جمله چالش‌های بر سر راه، هنگام خرید لباس مخمل کبریتی هستند. به همین خاطر ما در اینجا نکات مهمی را برای شما گرد آوری کرده‌ایم که بهتر است هنگام خرید لباس‌های مخمل کبریتی به آن‌ها توجه کنید:

انتخاب سایز مناسب:

در هنگام انتخاب لباس‌های مخمل کبریتی برای کودکان، به سایز لباس دقت کنید. لباس‌ها نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشند.

لایه بندی:

لباس‌های مخمل کبریتی را می‌توان به راحتی با سایر لباس‌ها لایه بندی کرد. برای مثال، می‌توانید از یک تی‌شرت زیر پیراهن مخمل کبریتی استفاده کنید و یا یک بلوز زیر بلوز مخمل کبریتی بپوشید.

انتخاب رنگ و طرح:

لباس‌های مخمل کبریتی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجود هستند. برای انتخاب رنگ و طرح مناسب، به سن، سلیقه و موقعیت مورد نظر توجه کنید.

کیفیت پارچه و دوخت:

از آنجایی که پارچه‌های کبریتی برجستگی‌هایی از داخل و بیرون دارند، اگر کیفیت پارچه مرغوب نباشد، مستعد هر گونه ایجاد حساسیت، خارش، التهاب و... خواهد بود. بنابراین سعی کنید این لباس ها را با بالاترین کیفیت و از معتبرترین فروشگاه‌ها خریداری کنید. 

نکات شستشو:

برای شستشوی لباس‌های مخمل کبریتی، از آب سرد و شوینده ملایم استفاده کنید. همچنین، ترجیحاً از خشک کردن لباس در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

جمع بندی:

مخمل کبریتی، پارچه‌ای با ریشه‌های اصیل و ظاهری خاص، جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد و لباس پیدا کرده است. از جمله لباس‌های محبوب و پرطرفدار در این جنس، می‌توان به لباس‌های بچگانه اشاره کرد. اگر به دنبال لباس‌هایی شیک، گرم و بادوام برای فرزند دلبندتان هستید، مخمل کبریتی می‌تواند انتخابی عالی باشد. به خصوص اگر به دنبال ست‌های جذاب پاییزی و زمستانی باشید، جنس پارچه کبریتی همواره یکی از بهترین گزینه ها است که نه از مد می‌افتد و نه کهنه می‌شود.

به علاوه که در کنار گرمای مطلوب و حفظ سلامت فرزندتان، راحتی و نرمی و لطافت بسیاری را نیز با خود به همراه دارد. در این مطلب، به بررسی مدل‌های متنوع لباس‌های مخمل کبریتی برای کودکان پرداخته شد و نکاتی را برای انتخاب و ست کردن این لباس‌ها به شما ارائه کردیم. در پایان به خاطر داشته باشید که خرید لباس برای کودکان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و بهداشت و سلامت پوست و بدن آن‌ها، در گرو آن چیزی است که می‌خورند و می‌پوشند. بنابراین سعی کنید با خرید از فروشگاه‌های معتبر و با کیفیت مثل نی نی لوس، خیال خود را آسوده گردانید. 
 

افزودن کامنت
نظر خود را ثبت کنید.